Thursday, August 25, 2011

Merawat Buasir

Apabila anda bergelut dengan keadaan seperti masalah lemah kawalan kencing dan pembuangan najis , perkara yang terakhir bahawa kebanyakan orang akan berdepan dengan buasir. Buasir, tentu saja, urat bengkak, membesar dan biasanya gatal yang kerap terjadi di sekeliling rektum dan dubur. Mereka boleh berlaku di dalam atau di luar, dalam mana-mana kes, keadaan yang tidak menyenangkan dan kadang-kadang sangat menyakitkan. Mujurlah, terdapat beberapa pilihan yang berbeza untuk merawat buasir; belajar tentang beberapa perkara di bawah ini.

Perubahan diet -

Kadang-kadang, pemakanan yang tidak sihat menyebabkan anda dengan tarikan berlebihan apabila mempunyai pergerakan usus yang tidak seimbang. Bahawa usaha tambahan boleh digalakkan kepada merawat buasir agar tidak terjadi. Pastikan bahawa anda mendapatkan serat yang mencukupi dalam diet anda, jika anda tidak berusaha untuk makan makanan yang kaya dengan serat. Kadang-kadang, perubahan ini mudah boleh membantu menghapuskan buasir sama sekali.

Berat Badan -

Jika anda lihat di sekeliling banyak orang mempunyai berat badan yang berlebihan, ia boleh meletakkan tarikan tambahan pada urat-urat halus di dalam dan sekitar rektum dan dubur. Letakkan diri anda pada regimen berat badan, kehilangan berat badan yang kecil sekalipun boleh membuat perbezaan yang dramatik. Ini juga cara yang baik untuk menghindari kes-kes pada masa hadapan daripada buasir.


Suppositories -

Ramai orang yang mengambil mudah untuk merawat buasir ,cara rawatan perlu bergantung kepada pelbagai kaedah agar penyakit ini dapat dirawat dengan sebaik mungkin. Suppositories cenderung untuk bekerja dengan baik untuk pelbagai orang. Anda perlu bertanya kepada doktor anda tentang jenis suppositories yang disediakan, beliau boleh mengesyorkan kepada anda yang akan memenuhi keperluan anda.

Krim -

Dari semasa ke semasa, buasir cukup ringan tidak memerlukan tindakan yang ekstrem. Jika anda mempunyai masalah lemah kawalan kencing dan pembuangan najis, memakai lampin dewasa dan mencari diri sendiri yang berlawan dengan buasir ringan, kadang-kadang, krim tertentu boleh membantu mengurangkan ketidakselesaan. Sudah tentu, krim tidak harus digunakan untuk jangka panjang atau kes-kes buasir yang teruk. Malah, krim akan melakukan sedikit untuk membantu dalam kejadian ini.

Prosedur pembedahan -

Dalam kes buasir, teruk dan kronik, prosedur pembedahan mungkin diperlukan. Kebanyakan prosedur boleh dijalankan secara pesakit luar dan sebahagian besarnya bukan invasif. Rawatan dan kaedah yang berlainan boleh didapati; yang khusus akan anda gunakan bergantung kepada lokasi buasir anda, keterukan dan faktor-faktor lain. Ini adalah mengapa ia adalah penting untuk mendapatkan nasihat perubatan sebelum membuat sebarang keputusan.

Hidup dengan Buasir -

Pelbagai rawatan boleh digunakan untuk orang-orang yang mengalami isu dengan haemorrhioids. Tiap-tiap orang adalah berbeza, walaupun, ianya adalah penting untuk mencuba rawatan yang berlainan yang . Dengan cara ini, anda boleh mencari penyelesaian yang tepat untuk anda. Tidak ada sebab untuk hidup dengan rasa tidak selesa dan kesakitan. Dengan gabungan rawatan, anda boleh menyelesaikan buasir anda di bawah kawalan.
Rawatan Alternatif, Ubat Penyakit, Sakit Saraf

Rawatan Alternatif Mahsuri dapat membantu menyelesaikan masalah darah tersumbat,masalah sakit saraf dengan Terapi Saraf Serta anda juga boleh Kenali Penyakit Anda Dengan Analisis. Sila hubungi di talian 03 9173 9786 @ 013 3712 334 Web: http://www.terapisaraf.com


No comments: